Egészségügyelet / Életmód / Egészséges életvitel / Bevált éjszakai rituálé, hogy jobban alhass

Bevált éjszakai rituálé, hogy jobban alhass

Sokan kíváncsiak arra, hogyan ébredhetnének szinte mindig boldogan és kipihenten, de kevesen gondolják, hogy egy jól kialakított éjszakai rutin segíthet. Pedig így van. Cikkünkből hasznos tippeket meríthetsz ahhoz, hogyan lehet valóban pihentető az éjszakád.

egeszsegugyelet-eletmod-egeszseges-eletvitel-alvas-nagy2

A minőségi alvás létfontosságú a szervezet számára, és meghatározza a hangulatunkat, közérzetünket és energiaszintünket is másnap. Ennek ellenére a mértéktelen tévénézéssel, késő esti nassolással sokszor mi magunk akadályozzuk meg, hogy jól alhassunk éjjel.

Jó hír, hogy azzal az éjszakai rutinnal, amit cikkünkben megosztunk veled, elfelejtheted a késő esti bárány-számlálást, és minden napod üdén indulhat.

Tervezz előre

Ha te leginkább olyan éjszakai bagoly vagy, aki reggel kapkodásra hajlamos, akkor jobban teszed, ha este előkészíted a dolgaidat a következő napra. Készítsd ki a ruhádat reggelre, állítsd össze a táskád másnapi tartalmát, készítsd elő az uzsonnád stb. Így megkímélheted magad attól, hogy a nagy kapkodásban majd otthon hagyj valamit.

Kapcsolj ki mindent

Lehetőleg mindig ugyanabban az időpontban feküdj le. Egy órával lefekvés előtt tedd sugárzásmentessé a hálószobádat, azaz kapcsold ki a telefont (vagy tedd repülő üzemmódba), a laptopot, a wifit stb. A digitális fények zavarják az alvást, ahogyan a „na, vessünk még egy utolsó pillantást a Facebook-ra” szintén. Az internetes szörfözés ilyenkor órákat elvehet az alvásidődből.

egeszsegugyelet-eletmod-egeszseges-eletvitel-alvas-nagy3

Tarts rendet magad körül

Tény, hogy a rendetlenség stresszt okoz. A Princeton Egyetem kutatói megállapították, hogy a vizuális zűrzavar (ruhák szerte-széjjel, felhalmozott e-mailek stb.) megnehezíti a harmonikus lelkiállapot kialakulását, és zaklatottá tesz. Mielőtt lefekszel aludni, tedd rendbe a ruháidat, mosogass el, vidd le a szemetet, pakold el a távirányítót és a magazinokat, egyszóval: tegyél rendet magad körül. Meglátod, ez rögtön megnyugtat majd.

Kapcsolj le minden fényt

A sok elektromos fény lefekvés előtt jelentős mértékben elnyomja a melatonin hormon termelődését, ami az álmosság érzéséért felelős. A fények lekapcsolása és a sötétben alvás sokkal pihentetőbb, és az álom is hamarabb érkezik.

Hűtsd le

Az optimális alvási hőmérséklet a 18-19°C. A hőmérséklet csökkentése elősegíti az álmosságot és az alvást a szakértők szerint. Ha télen nem szeretsz a hideg padlóra lépni ébredés után, akkor szerezz be egy pár meleg papucsot.

egeszsegugyelet-eletmod-egeszseges-eletvitel-alvas-nagy

Kényeztetés testnek és léleknek

A koffeinmentes gyógyteák nyugtatóan hathatnak elalvás előtt. Válaszd a kamillát, a citromfüvet vagy a hársfateát. Ráadásul, ha minden lefekvés előtt szertartásossá válik a tea, egy idő után jelezheti a szervezet számára, hogy itt az alvás ideje.

Felejtsd el a késő esti nassot

Gyakran ébred bennünk estefelé is cukoréhség, de nem szabad elcsábulni, mert ez a csábítás sok szempontból egészségtelen. Természetesen a késő esti evők, hajlamosabbak a túlevésre és az elhízásra is. Ha az este rád törő éhség valóban gyötrő, akkor válaszd az egészségesebb falatokat, mint a teljes kiőrlésű keksz, sajt, dió vagy mandula-, melyek mindegyike tartalmazhat altató triptofánt.

Űzd el magadtól a nyugtalanságot

Egy kis relaxáló jóga vagy mély légzés gyakorlatok segíthetnek az elalvásban azáltal, hogy megnyugtatják az elméd és ellazítják a tested.

Írj listát

A fejben átgondolt teendő listák nem segítik az elalvást, mert olyankor folyamatosan a munkán, a kapcsolatainkon és a pénzügyeinken jár az agyunk. Ilyenkor fontos, hogy megnyugtassuk a száguldó gondolatainkat, ezért érdemes egy jegyzetfüzetet tartani az éjjeliszekrényen. Ha papírra bízzuk a listánkat az megnyugtató, mert nem kell aggódni, hogy másnap megfeledkezünk a feladatainkról.

Lélegezz be finom illatokat

A levendula köztudottan nyugtatja az idegeket, oldja stresszt, javítja a hangulatot, és ellazít, ezáltal elősegíti a nyugodt és pihentető alvást. (Csak ajánlani tudjuk a parajdi sópárnát levendulavirággal. Itt szerezheted be: www.eletso.hu). Bizonyos aromák valóban csökkentik a vérnyomást és a pulzusszámot, ami nyugtató hatással van a szervezetre. Alvás előtt jót tesz az aromaterápia, egy finom fürdő, párcsepp párnára szórt illóolaj vagy alvás közben a sópárna formájában.

A minőségi alvás megfelelő rutin kialakításával azok számára sem lehetetlen, akik évek óta nem aludtak egy jót. Itt az ideje annak, hogy a pihenésre is tudatosan figyelj oda.

Nézd meg ezt is

Aludj naponta kétszer is az egészségedért

A szieszta dicsérete – avagy érvek a napi kétszeri alvás mellett

A második ipari forradalomig a napi kétszeri alvás volt az általános, ez a megszokás csak ...

Minden vélemény számít!