Wavita egészség webáruház
Hirdetés
KONTAKTLENCSÉK a legnagyobb gyártóktól 30-60 százalék kedvezménnyel, akár ingyenes szállítással, azonnal saját raktárról, 30 napos visszavételi garanciával az eOptika.hu kontaktlencse webboltból. Vásároljon most!
Hirdetés

Új üzeneted érkezett: A tested szól, ha hiánytól szenved!

A szervezetünk komplett rendszere „vészhívásokat” indít, különböző tünetekkel figyelmeztet minket arra, ha baj van, arra, ha valamilyen hiánnyal küzd. Ezekre az üzenetekre érdemes odafigyelni. Mutatjuk azt az 5 egyértelmű tünetet, amivel a szervezeted vitaminhiányt jelez, ezért nem tud megfelelően működni.

Haj- és körömtünetek

A külsőnkön rögtön meglátszik, ha belül valami nincs rendben. A haj az egyik olyan terület, amin szembeötlő lehet a vitaminhiányos állapot, a kiegyensúlyozott táplálkozás hiánya. A hajszálak vége eltöredezik, elvékonyodik, a hajkorona erőtlenné és fénytelenné válik. 50 éves kor alatt a hajhullás az alabbi vitaminok hiányára figyelmeztethet: vas, cink, B3-vitamin, Biotin (B7-vitamin). A körmök szintén egyértelmű jelzései az immunhiányos állapotnak: beszakadnak, gyengévé, vékonnyá, törékennyé válnak. Ezek a szimptómák legtöbbször a biotin (B7-vitamin ) hiányára hívják fel a figyelmünket. Az izomfájdalom, az izomgörcs, a kezekben, lábakban tapasztalható „hangyatánc” szintén ennek a két vitaminnak a pótlására figyelmeztet.

A biotinpótlásban az alábbi ételek segíthetnek: tojássárgája, fehér húsok, halak, tejtermékek, olajos magvak, spenót, brokkoli, karfiol, édesburgonya, teljes kiőrlésű gabonák, banán.

Beszédes Ajaktünetek

A legkisebb szájsérülés is nagy kellemetlenséggel járhat. Ilyen a repedezett szájszél, a cserepesedő, sebesedő ajkak, a belső szájsebek. Az ilyen tünetek a vashiány jelei is lehetnek egy tanulmány szerint, egy másik kutatás alapján pedig jelezhetik a B1, B2 és B6 vitaminok hiányát is. A repedezett szájszélek hátterében elsősorban a dehidratáltság állhat, ami szintén lehet a vas- és az említett B-vitaminok hiányától.

Vaspótlásra javasolt ételek: szárnyasok, halak, hüvelyesek, zöld leveles zöldségek, olajos magvak
A B1, B2 és B6 vitaminraktárak feltöltésére javasolt ételek: a teljes kiőrlésű gabonák, tojás, tejtermékek vagy a magas keményítő tartalmú zöldségek, mint a burgonya, édesburgonya, sütőtök, cékla, csicsóka, száraz hüvelyesek (fejtett bab, lencse, vöröslencse, csicseriborsó).

Fogíny-tünetek

Az erős fogmosás, a fogkőeltávolítás halogatása is állhatnak a fogíny-vérzés hátterében, ahogy a tartósan fennálló probléma esetén a C-vitaminhiány is. A C-vitamin elsődleges szerepet kap a sebgyógyulásban, az immunvédelemben. Kulcsvitamin, aminek előállítására a szervezetünk képtelen, ezért pótlásáról rendszeresen gondoskodnunk kell zöldséggel, gyümölccsel. Ennek a vitaminnak a hiányára egyéb tünetek is utalhatnak, úgymint száraz bőr, izomgyengeség, orrvérzés, nehezen gyógyuló sebek.

RLS – Nyugtalan láb szindróma tünetek

Az alvászavarok területén jellemző tünetegyüttes, az úgynevezett nyugtalan láb szindróma (restless leg syndrome – RLS) legtöbbször a 20-as éveinkben kezdődik, és tovább romlik 50-60 éves korunkig. A kellemetlen zsibbadás, égető érzés elalvás előtt, illetve éjfél és egy óra között a jellemző tünetei. Kivizsgálás ebben az esetben is mindenképpen szükséges. Az állapoton azonban sokat segíthet a vas- és a magnézium pótlása is, mert a betegség ezek hiányára is utalhat.

Vaspótlásra alkalmas ételek például: máj, búzapehely, tökmag, szezámmag, hüvelyesek, lenmag, quinoa, pisztácia.
Magnéziumban gazdag ételek: klorofillban gazdag levélzöldségek (spenót, sóska, kelkáposzta, mángold), olajos magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék, hüvelyes növények, banán, avokádó, étcsokoládé.

A megfelelő étrend kialakítása, a rendszeres testmozgás, a tünetek orvoslása, valamint a rendszeres laborvizsgálat segíthetnek a valóban egészséges életmód kialakításában és fenntartásában.

Forrás: Nlc

Wavita.hu a Walmark webáruháza
Hirdetés

Nézd meg ezt is

Ezeket okozza az E-vitamin hiány

A zsírban oldódó vitaminok közé tartozik az E-vitamin, számos növényi eredetű élelmiszerben megtalálható. Lényeges szerepet játszik az idegek, az izmok és az immunrendszer működésében, így a hiánya elsősorban ezeket érinti.

Vélemény, hozzászólás?