Egészségügyelet / Természetesen / Természetes gyógymódok / Így éld túl a hideget és az influenzát

Így éld túl a hideget és az influenzát

A statisztikák szerint a felnőttek évente 2-3 megfázással számolhatnak. Ennek azonban nem kell így lennie. Az alapos 20 másodperces kézmosás alapvető fontosságán túl, még sok mindent tehetünk a megelőzés érdekében. És, ha teljesen nem is védhetjük ki az influenzát, annak lefolyását is csökkenthetjük a prevencióval. Tanácsainkkal csökkentheted a kockázatokat.

Előzd meg a megfázást és influenzát

Reggelire egyél joghurtot

A joghurtban található élő kultúrák nem csak az emésztésre vannak jó hatással, de a hideg elhárítására is alkalmasak a maguk módján. Egy 2011-es tanulmány is alátámasztja ezt: A tudósok megállapítása szerint azok, akik probiotikumokat fogyasztottak, vagy olyan fermentált élelmiszert, mint a joghurt vagy a kefir, 12%-kal kevesebb felső légúti fertőzést kaptak el, mint azok, akik egyáltalán nem fogyasztottak ilyesmit.

Szellőztess rendszeresen

A fülledt, levegőtlen szoba csak tovább fokozza a baj kockázatát. A rendszeres szellőztetés révén átmozgathatod otthonod levegőjét, és a benne található vírusrészecskék is távozhatnak a nyitott ablakon át.

Influenzamegelőzés

Fordulj el a tüsszentőktől

Talán modortalanságnak tűnik, de influenza szezonban érdemes kifordulni a tüsszentések hatósugarából. Ilyenkor ugyanis óriási sebességgel érkezhetnek felénk a bacilusok. Ha valaki a buszon, metrón, villamoson tüsszenteni vagy köhögni kezd melletted, „menekülj”.  :-) Keress egy másik helyet.

Ne piszkáld a szádat

Próbálj meg kilépni ajkaid bűvköréből, vagyis, ha lehet, akkor ne fogdosd a szádat. A legtöbben tudattalanul naponta többször is az ajkainkra tesszük a kezünket, holott a legtöbb baktérium az ujjainkon mászkál. (A billentyűzeten állítólag annyi bacilus megfordul, mint a wc-ülőkén.) Óvd magad tudatosan.

Aludj eleget

Az Archives of Internal Medicine tanulmány szerint azok, akik kevesebbet alszanak, mint hét óra, közel háromszor olyan érzékenyek a megfázásra, mint azok, akik naponta legalább nyolc órát alszanak.

Fogyassz cinkben gazdag élelmiszereket

A cink erősíti az immunrendszert, segít a megfázás megelőzésében, gyulladáscsökkentő, sebgyógyító hatással bír. Cinkben gazdagok a gabonafélék (búzacsíra, búzakorpa), a marha-, a juh- és a sertéshús, a parmezán, a gombák, a kakaó, a dió és egyéb olajos magvak, a hüvelyesek (borsó, csicseriborsó), a tej, valamint a tojás sárgája és az osztriga is.

Próbáld ki a bodzakivonatot

A kis feketebogyókból készült szirup hatását a vírusos fertőzésekkel szemben már régóta jegyzi a népi orvoslás. Fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő, izzasztó hatással bír, így fokozza a szervezet immunvédelmét.

Párásíts

A száraz beltéri levegő csak rátesz egy lapáttal a torokfájás, köhögés tüneteire. Párásítással is enyhítheted ezeket a panaszokat.

Megfázásmegelőzés

Lélegezz be illóolajokat

Naponta többször adj hozzá néhány csepp kakukkfű – vagy eukaliptusz olajat forrásban lévő vízhez, majd lélegezd be az aromás gőzt. Ez a megoldás szinte utat nyit a légutakban, miközben a gyulladásos folyamatoknak is elejét veszi.

Gargalizálj meleg, (lehetőleg erdélyi) sós vízzel

Nagymamádnak igaza van: ez tényleg működik! A tiszta só segít elpusztítani a kórokozókat. Mi több, a sóoldat bevonatot képez a torokban, enyhíti a gyulladást. Oldj fel egy 1/2 teáskanál erdélyi sót egy pohár meleg vízben, és gargalizálj naponta többször is. (Ajánljuk a www.eletso.hu erdélyi étkezési sóját erre a célra is.)

És természetes ne feledkezz meg a mézről, ami kiválóan csillapítja a torok fájdalmait, a szegfűszegről, a chiliről, és forró házi tyúkhúslevesről, meg a gyömbérteáról sem.

Forrás: health.com

Nézd meg ezt is

Tippek nyaraláshoz

Úti tippek nyaraláshoz

Erre figyelj, hogy gondtalan legyen a családi pihenés Nincs annál rosszabb, mint amikor egy váratlan ...

Minden vélemény számít!


Hirdetés