Wavita egészség webáruház
Hirdetés
KONTAKTLENCSÉK a legnagyobb gyártóktól 30-60 százalék kedvezménnyel, akár ingyenes szállítással, azonnal saját raktárról, 30 napos visszavételi garanciával az eOptika.hu kontaktlencse webboltból. Vásároljon most!
Hirdetés

Érvédő hatású ételek

Amennyiben a szíved és az ereid egészségét szeretnéd megőrizni, ezekből az ételekből érdemes rendszeresen fogyasztanod, mert ezek kifejezetten érvédő hatásúak.

Alma

A rendszeres fogyasztása valóban védi a szívet. Több kutatás is arra az eredményre jutott, hogy a rendszeresen almát evők között jóval kevesebben hunynak el szívbetegségben.

Hüvelyesek, babfélék

A csicseriborsóban, babban, lencsében, fekete babban, stb található rostok a káros anyagokhoz tapadnak, mielőtt még lerakódnak az artériáinkban, ezért hatékonyan védik az ereket, és ezzel természetesen a szívet is.

Mandula

Egészséges nassolni való alternatíva, mert a nyers, sótlan mandula tele van E-vitaminnal, valamint szívvédő kalciummal és magnéziummal. Jó tudni, hogy magas a kalóriatartalma, ezért napi egy maréknál többet nem ajánlott enni belőle.

Kék áfonya

Az áfonyafélék rendkívül egészségesek, számos módon előnyösen hatnak a szervezetre, és persze az ereket és a szívet védő pozitív hatásuk is van. Magas antioxidáns tartalmúak, amelyeknek gyulladáscsökkentő hatásuk van, ezzel megakadályozzák, hogy olyan lerakódások keletkezzenek az erekben, amelyek károsítják a keringést.

Fahéj

Rendszeres fogyasztása csökkenteni a vér cukor-, koleszterin- és triglicerid szintjét is. Fontos tudni, hogy naponta egy kiskanálnyi elég belőle, mert nagyobb mennyiségben megterheli a vesét.

Lenmag és lenmagolaj

Gyulladáscsökkentő, és szívvédő hatású omega-3 zsírsavval van tele. Jó tudni, hogy érdemes a lenmag-szemeket akár otthon is megőrölni, mert így tudja a szervezet legjobban hasznosítani a magokban található olajat.

Forrás: HáziPatika

Wavita.hu a Walmark webáruháza
Hirdetés

Nézd meg ezt is

Ezeket az ételeket iktasd ki a vacsoraterveidből

A tavaszi fáradtságon a vitaminokon túl a megfelelő mennyiségű pihenéssel is úrrá lehetünk. Gondoltad volna, hogy az utóbbiban gyakran az étkezésed akadályoz meg? Valószínűleg nem szorul magyarázatra, ha egy kiadós vacsora után, éjjel egy szakadékba hajtunk az autónkkal. Persze csak álmunkban. A zsíros és túl fűszeres ételek elkerülésével a rémálmaink is csökkenthetők. Ahogy a cukros nassokat is érdemes elkerülni, mert ezek sem segítik a jó alvást.

Vélemény, hozzászólás?