Egészségügyelet / Betegség ABC / 6+1 tanács visszereseknek

6+1 tanács visszereseknek

Hogyan enyhítheted visszérpanaszaidat nyáron?

A nagy melegben nem csak a pórusok tágulnak ki, de a visszerek is. Cikkünkkel igyekszünk azoknak segíteni, akik számára a nyár kész gyötrelem a visszerek miatt. Tippjeinkkel enyhítheted a panaszaidat.

Tippek visszereseknek

1. Nem csak neked kell támasz

A nehéz láb érzése szorosan összefügg a hő leadása során fokozódó vérkeringéssel, ami a hőháztartás egyensúlyát hivatott megteremteni. Az egészséges vénák, szövetek esetében mindez nem okoz gondot. Ugyanakkor a gyenge kötőszövet következtében a vénák olyan mértékben is kitágulhatnak, hogy a vénabillentyűk már képtelenek megakadályozni a vér visszafolyását.

Ennek köszönhető, hogy a folyadék a szövetek közé szivárog, és a lábak bedagadnak. Ilyenkor segíthetsz magadon, és enyhítheted a tüneteket, ha „megtámasztod” a vénákat. Ezt rugalmas pólya segítségével, vagy kompressziós harisnyával teheted meg.

2. Az úszás is segíthet

Vannak kifejezetten visszérbetegeknek javasolt tornagyakorlatok, amikkel szintén enyhíthető az elnehezült láb-szindróma, illetve az úszás is jótékony hatású. Néhány tornagyakorlatot, ami a segítségedre lehet, megosztunk veled. Ezeket háton fekve végezd lehetőleg padlóra tett szivacson.

  • Nyújtsd ki a lábaidat, majd szorítsd egymáshoz a térdeidet. Számolj el tízig, és próbáld meg kitartani ezt a pózt, majd lazulj el. Ismételd ötször a gyakorlatot.
  • Ugyanígy jó megoldásnak számít, ha kinyújtod a lábaidat, spiccbe vágod a lábfejeket, tartod, majd elengeded, és ötször ismétled ezt is.

3. Magasabb sarkak, magasabb kockázat

A tűsarok télen-nyáron nagyobb terhet ró a vázizomzatra, mint lapos társai. Nyáron különösen ajánlott hanyagolni a magas sarkú lábbeliket, mert ezek viselése során a lábszárizomzat helyzete változik, az izompumpa szerepe, ami a vér visszaáramoltatásáért felel, csökken. A lapos lábbelik komfortja is enyhíthet lábaid vénás állapotán.

4. Meleg helyett hideg-meleg

A meleg fürdők, termálvizek, szaunák helyett válaszd inkább a váltózuhanyt. Előbbiek ugyanis csak tovább tágítják az ereket, és rontják a visszeres állapotot, míg utóbbi segít edzésben tartani az ereket, feszesíteni a szöveteket.

5. Kívül-belül jót tesz

A bioflavonoidok szintén enyhíthetik a panaszaidat. A citromban, sárgabarackban, szederben például gazdagon megtalálhatók. Külsőleg jót tesz például a vadgesztenye-kivonatot tartalmazó gyógynövényes krém, valamint a fekete nadálytő-krém is. Ezeket érdemes reggel, este felvinni az érintett területre.

Tippek visszérpanaszokra

6. Igyál, igyál, igyál

De az se mindegy, hogy mit. Ha teheted, felejts el minden olyan folyadékot, amitől csak sűrűbb lesz a véred, és válaszd a tiszta vizet. Naponta 3 liter vizet minimum ajánlott elfogyasztanod, de még jobb, ha egy literrel többet iszol. A sűrű vér növeli a trombózis kockázatát, az elegendő mennyiségű víz fogyasztásával ezt is megelőzheted.

+1 Fordulj vénaspecialistához

Amennyiben aggaszt lábaid „vénatérképe”, fordulj flebológushoz, aki ultrahangos vizsgálat során fel tudja mérni a probléma mértékét. Súlyos esetben műtétet is javasolhat, enyhébb panaszok esetén pedig akár gyógyszeres kezelés is szóba jöhet.

A visszerek kialakulását sok minden okozhatja genetikai tényezők éppúgy, mint az életmódbeli faktorok, úgy, mint az álló munka, vagy a túlzott terhelés. A lábak vérkeringését nagymértékben „kikezdi” a visszeresedés, és kritikus esetben trombózis is kialakulhat. Éppen ezért mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy enyhítsd a panaszokat. Bízunk benne, hogy cikkünk segít ebben.

Nézd meg ezt is

egeszsegugyelet-friss-hirek-visszer-kiemelt

Magyarországon népbetegség a visszeresség?

Egy friss hazai felmérés szerint, ami a visszérbetegségekkel foglalkozik, a válaszolók mindössze egytizede fordul orvoshoz ...

Minden vélemény számít!