Egészségügyelet / Életmód / Egészséges életvitel / 5 szokatlan tünet, ami vitaminhiányt jelez

5 szokatlan tünet, ami vitaminhiányt jelez

Vannak jelzések, melyekkel a szervezeted igyekszik elmondani Neked, ha híján vagy a szükséges vitaminoknak. Íme öt szokatlan figyelmeztetés, ami vitaminhiányt jelez.

„A mai feldolgozott élelmiszerek világában könnyű vitamin-hiányos állapotba kerülni, akár amiatt, hogy nem eszünk elég egészséges élelmiszert, vagy ha igen, akkor azért mert emésztési problémák miatt ezek nem tudnak rendesen felszívódni” mondja Dr. Susan Blum táplálkozási szakértő, a népszerű The Immune System Recovery Plan (Az immunrendszer helyreállító terv) című könyv szerzője.

„Lehet, hogy nem kapsz el betegséget, mégis csökkenhet a test teljesítő képessége, mert a vitaminok nélkülözhetetlen részei a szervezetben lejátszódó valamennyi biokémiai reakciónak. Meg kell tartani a szükséges szintet ahhoz, hogy megfelelően működjön minden.”

A vitaminhiány szokatlan tünetei.

A jó hír: A legtöbb esetben a vitaminhiány orvosolható a megfelelő élelmiszerekkel, vagy étrendkiegészítőkkel. Azonban ha az élelmiszer-kúrák nem működnek, a tünetek nem múlnak el, akkor érdemes orvoshoz fordulni a panaszokkal. Íme öt szokatlan figyelmeztetés, ami vitaminhiányt jelez.

1. A test jelzése: repedések a szájsarkokban

A jelzett hiány: vas, cink, és B-vitaminok közül főleg a niacin (B3), riboflavin (B2), és a B12.

Ez gyakrabban fordulhat elő, ha vegetáriánus vagy, illetve ha nem megfelelően fogyókúrázol, és ezért nem jutsz elegendő vashoz, cinkhez, és B12- vitaminhoz.

A megoldás

Egyél többet ezekből: lazac, tonhal, baromfi, tojás, osztriga, kagyló, szárított paradicsom, mogyoró, és hüvelyesek, mint például a lencse. A vas felszívódását fokozza a C-vitamin, ami szintén segít a fertőzések leküzdésében is, ezért érdemes kombinálni ezeket az ételeket olyan zöldségekkel, mint a brokkoli, piros kaliforniai paprika, kelkáposzta, vagy a karfiol.

2. A test jelzése: vörös, pikkelyesen hámló kiütés az arcon (néha máshol), és hajhullás.

A jelzett hiány: a biotin (B7), más néven a haj vitamin.

Miközben a test tárolja a zsírban oldódó vitaminokat (A, D, E, K), nem tárolja a legtöbb B-vitamint, amelyek vízben oldhatóak.

Testépítők figyelem! A sok nyers tojás evése sebezhetővé tesz, mert a fehérje, amelyet a nyers tojás tartalmaz, az úgynevezett avidin, gátolja a biotin felszívódását a szervezetben.

A megoldás

Egyél többet ezekből: főtt tojás (a főzés inaktiválja az avidint), lazac, avokádó, gomba, karfiol, szója, dió, málna, banán.

Vitaminhiány és a tünetek.

3. A test jelzése: őrjítő izomgörcs és szúró fájdalom a lábakban

A jelzett hiány: magnézium, kalcium, és a kálium.

Ha ráadásul még keményen edzel is, akkor még több ásványi anyagot veszítesz (és vízben oldódó B-vitaminokat) az erős izzadás révén.

A megoldás

Egyél több banánt, mandulát, mogyorót, cseresznyét, almát, grapefruitot, brokkolit, kelkáposztát, és spenótot.

4. A test jelzése: gyakori bizsergő, szúró, vagy zsibbadó érzés a kezekben, lábakban

A jelzett hiány: A B-vitaminok közül a folsav (B9), a B6 és B12.

Ez a probléma közvetlenül kapcsolódik a perifériás idegvégződésekhez a bőrben. Ezekkel a tünetekkel még gyakran együtt jár a szorongás, depresszió, vérszegénység, fáradtság, és a felborult hormonháztartás.

A megoldás

Egyél többet belőlük: spenót, spárga, cékla, bab, tojás, kagyló, és baromfi.

A vitaminhiány jelei.

5. A test jelzése: vörös vagy fehér akne-szerű dudorok jellemzően az arcon, a karokon, combokon, és a popsin.

A jelzett hiány: az esszenciális zsírsavak és az A- és D-vitaminok

A megoldás

A telített- és a transz zsírok csökkentése, és az egészséges zsírok bevitelének növelése. Több lazacot, szardíniát, diót és mandulát kell enni. Az A-vitamint lehet pótolni olyan zöldségekkel, mint a sárgarépa, az édesburgonya, és a piros paprika. Ezek biztosítják a béta-karotint, az A vitamin provitaminját, azaz a szervezet a májban fogja előállítani belőle az A vitamint. A D-vitaminból javasoljuk a napi 2000 NE bevitelét, lehetőleg olyan étrendkiegészítővel, amely tartalmaz A- és K vitamint is, mert ezek segítik a D-vitamin felszívódását.

Jó tudni, hogy hazánkban a D-vitamin hiány szinte népbetegségnek számít, ezért fokozottan oda kell figyelni a bevitelére.

Forrás: details.com

Nézd meg ezt is

Előzd meg az influenzajárványt

Hogyan készítsük fel gyermekeinket a télre?

A téli hónapokban gyermekeink szervezetének ellenállóképessége lecsökken, ráadásul idén az orvosi figyelmeztetések szerint a korábbiakhoz ...

Minden vélemény számít!