Egészségügyelet / Életmód / Egészséges életvitel / Egészséges bűnözés: az étcsokoládé jótékony hatásai

Egészséges bűnözés: az étcsokoládé jótékony hatásai

Gyakran azért nem fogyasztunk csokoládét, mert plusz kilóktól tartunk, azonban a mértékletes „bűnözés” sokszor több jótékony hatással bír szervezetünkre, mint gondolnánk. Nem véletlenül szokták a csokoládét boldogsághormonként is emlegetni…

Hatalmas múltra tekint vissza az emberiség történetében a kakaóbab, amelynek vallási, művészeti, gasztronómiai és egészségügyi hatása sem elhanyagolható. A történelemben a gazdaság befolyásolásában is komoly szerepet játszik, egy időben még fizetőeszközként is szolgált.

A fogyasztói társadalom azonban tárgyiasította ezt az értékes táplálékot, és megjelentek a csupán csokoládéra hasonlító termékek. Ezek csak kis mennyiségben tartalmazzák azokat az összetevőket, amelyektől valóban csokoládé a csokoládé.

Ugyanis minél magasabb a finomság kakaótartalma, annál több pozitív hatása van az egészségre. Az emberi szervezetben működő jótékony baktériumoknak az étcsokoládé igazi csemege.

Az úgynevezett bifidobaktériumok, miközben feldolgozzák a csokit gyulladáscsökkentő vegyületek termelésébe kezdenek, amelyek a szervezetben felszívódva védik a szívet- és az érrendszert a gyulladásos elváltozásoktól.

Az étcsokoládé egészségügyi hatásai.

A magas kakaótartalmú csokoládék antioxidáns hatóanyagú polifenolokat tartalmaznak, amelyeket a bélcsatornában található jótékony mikrobák kisebb molekulákra bontanak, így azok képesek kifejteni gyulladásgátló hatásukat. Nem csak ily módon óvja szívünket ez a különleges édesség, de lélektanilag is pozitív hatásai vannak.

A jó minőségű csokoládé fogyasztása csökkenti a stresszért felelős hormonok termelődését, sőt elősegíti a levertség és depresszió ellen hatásos szerotonin hormonszint növekedését.

Ami pedig a legjobb hír számunkra, hogy súlycsökkentéshez is fogyasztható az étcsokoládé, mivel mértékletes fogyasztása jókedvre derít, a cukorszint növelésével energikusabbnak érezzük magunkat, így még elő is segítheti a kalóriaégetést.

Koffeintartalma miatt az agyi aktivitást is serkenti, ami szellemi munka esetén kifejezetten hasznos lehet. A csoki pozitív hatásait kiemelő szakemberek azonban óva intenek attól, hogy túl nagy bizalmat vessünk ezekbe a tulajdonságokba.

Először is nem mindegy, hogy milyen minőségű csokoládét fogyasztunk.

A tejcsokoládék egészségvédő hatása minimális, mivel a legtöbb nem tartalmaz kellő mennyiségű kakaóport, hogy érvényesüljenek az antioxidánsok. A 60-70 %-os jó minőségű étcsokoládék körülbelül napi 70 gramm mennyiségű fogyasztása viszont szervezetünkre, aktivitásunkra és kedvünkre is pozitív befolyással bír.

Összefoglalva nem kell lemondanunk a kényeztetésről, de fontos odafigyelnünk a minőségre. A borhoz hasonlóan a csokoládénak is kiemelkedő kultúrája van a gasztronómiában. Fogyaszd mértékkel és figyelj oda tartalmára, származására, előállítására, annak érdekében, hogy gasztronómiai és egészségügyi értelemben is valóban értékes csokoládéval tápláld szervezeted és hangulatod.

 

Nézd meg ezt is

Szuperételek az öregedés ellen

Szuperételek, avagy a hosszú és egészséges élet 13 + 1 titka

Az, hogy mit, mikor és milyen formában fogyasztunk el, szintén kulcsszereppel bír az egészséges öregedés ...

Minden vélemény számít!