Egészségügyelet / Életmód / Egészséges életvitel / Fejezd be a panaszkodást, és legyél boldog!

Fejezd be a panaszkodást, és legyél boldog!

Tippjeink révén minden nap egyre boldogabb lehetsz. Próba szerencse! Nincs agyramenőbb, mint egy ember, aki folyamatosan rajtad köszörüli a nyelvét; vagy egy passzív-agresszív munkatárs, aki a hatalmát rajtad gyakorolja; vagy akár egy idegen, aki az utcán neked ütközik, de elfelejt bocsánatot kérni. És így tovább. Számos ok arra, hogy Téged is elkapjon a hév, és gőzerővel puffogni, panaszkodni kezdj.

Igen ám, de, mint tudjuk, a panaszkodás tönkre teszi a boldogságot! Cikkünkben most 8 tippet adunk arra, hogyan változtathatsz ezen a rossz szokáson, hogy jobbra fordulhasson az életed.

Ne panaszkodj

Cseréld hálára

Ahhoz, hogy a panaszkodás lényegét megérthesd, meg kell ismerned az ellentétét is, ami nem más, mint a hála. Utóbbi egy nagyon erős, pozitív érzelem, így jól látható, hogy ezzel szemben a panaszkodás pedig egy abszolút negatív rítus.

A Berkeley-i tudományos centrum főmunkatársa, Christine Carter szerint, minél többet panaszkodsz, annál csalódottabb leszel amiatt, hogy a dolgok nem ideálisan zajlanak körülötted. Ez a tipikus hiány-gondolkodásmód alapvetően arra kondícionál, hogy azt a bizonyos poharat mindig félig üresnek lásd. Ugyanakkor, minél hálásabb vagy, annál több mindenért lehetsz hálás. Már csak ezért is érdemes gyakorolni az utóbbit.

Reggelente, ébredés után, szánj időt arra, hogy átgondold, mi mindenért vagy hálás. A legjobb, ha 10 dolgot össze is írsz, és hangosan köszönetet mondasz ezekért. Hidd el, máris jobban indul majd a napod.

Legyen pozitív válaszod a “hogy vagy”- kérdésre

Carter szerint legtöbbször az emberek a “hogy vagy” kérdésre hajlamosak panaszáradatba kezdeni. “Ó, ne is kérdezd…” “Borzasztóan, mert már megint…” stb. És ilyenkor be nem áll a szánk, csak mondjuk, csak mondjuk, hogy túlterheltek, stresszesek vagyunk, még enni se volt időnk, sorakoznak a csekkek stb.

Te ne ess ebbe a csapdába, hiszen a panaszkodással csak magad alatt vágod a fát, és rossz dolgokat vonzol az életedbe.

Reggelente, mielőtt munkába indulsz találj ki egy választ az aznapi “hogy vagy”-ra, valami pozitívat, amiért hálás lehetsz. Pl. Köszi, jól, mert nagyon jól aludtam/ jó könyvet olvastam/ jó filmet láttam/ jót ettem/nevettem stb.

Így ne panaszkodj.

Állítsd meg!

A panaszkodás néha olyan, mint egy megáradt folyó, ami minden jó érzést elmos bennünk, és nincs, ami megállítsa. Carter szerint, ahogy Peter Bergman is megemlíti könyvében, úgy érdemes négy másodpercre megállni ilyenkor, és a kontraproduktív szokásoknak máris elejét vehetjük.

Amikor észreveszed, hogy már megint panaszkodsz, vegyél egy mély lélegzetet, majd négy másodpercig lélegezz ki. Ezután beszélj valami jó dologról, de semmiképpen se folytasd a negatív áradatot.

Esténként is gyakorold a hálát

Egy másik módja annak, hogy pozitív dolgokat integrálj az életedbe az, ha elalvás előtt is minden este újabb és újabb dolgokért adsz hálát.

Ebben az a kihívás, Carter szerint, hogy gondolkodnod kell, kreatívnak kell lenned, hogy változatos dolgokért adhass hálát, ami nem teszi rutinná ezt a rítust, így őszintén átélheted újra és újra a tiszta érzést.

Mentesítsd magad a feszültségek alól

A túlélés miatt az emberi agy igen nagy figyelmet szentel a stresszes érzéseknek. Még akkor is, ha az embert nem üldözi az oroszlán a szavannán – mondja a kutató. Az idegrendszer automatikusan reagál a feszült helyzetekre, ami bosszúsággal, haraggal tölt el minket, és további stresszhormon termelődéséért felelős.

Ha ilyenkor stresszoldó gyakorlatokkal próbálkozol, és fiziológiailag nyugtatod magad, az elmédnek is segítesz megnyugodni.

Ellensúlyozd a negativitást

Ahogy a panaszkodás mögött gyakran öntudatlan választás áll, illetve negatív minták, úgy a hálára tudatosan programozhatod magadat. Ha rossz dolog történik veled, és reflexből panaszkodnál, próbáld meg leállítani a negatív folyamatot, és kezdj el arra koncentrálni, hogyan oldod majd meg, és miért lehetsz majd hálás, ha most úgy is érzed, hogy jelenleg utóbbira nincs okod. A negatív befolyást ellensúlyozd mindig pozitívval.

Panasz helyett hála.

Egyedül nem megy?

Vannak emberek, akiknek a puszta jelenléte is arra sarkalhat Téged, hogy panaszkodj nekik. Ez lehet azért, mert ők is állandóan ezt teszik, vagy azért, mert mindig meghallgatnak. Próbálj ellenállni a kísértésnek, akár úgy, hogy kicsit távol tartod magadtól őket addig, amíg a pozitív hozzáállásod megszilárdul.

Tudatosítsd

A panaszkodásról azért is nehéz lemondanunk, mert valahol katarktikus élményt okoz, hogy valaki meghallgatja a szavainkat, és kifröcsöghetjük magunkat. Ugyanakkor minden negatív dolgot felerősít az életünkben, ezért érdemesebb mihamarabb megszabadulni a romboló szokástól.

Gondold végig azokat a dolgokat, amik jelenleg panaszra adnak okot az életedben, majd tudatosan döntsd el, hogy véget vetsz a negatív attitűdnek, és hagyd, hogy a pozitív hozzáállás rögzüljön benned ezekkel a dolgokkal szemben is.

Néha elég egy baráti beszélgetés, hogy jobban legyünk, és elengedjük a napi feszültségeket. De van, hogy nem ilyen egyszerű kiengedni a fáradt gőzt, és legszívesebben egész álló nap csak panaszkodunk valakinek. Ilyenkor a legjobb, ha elfogadod, hogy a dolgok folyamatosan történnek, változnak körülötted, benned, és, ami miatt ma panaszkodnál, holnap hálát eredményez. Csak, hagyd, hogy menjen minden a maga útján.

Forrás: Self.com

Nézd meg ezt is

A kimerültség tünetei

8+1 kimerültségre figyelmeztető jel

Huzamosabb ideje morcos, de lagymatag vagy, és úgy érzed üresjáratban üzemelsz? A kimerültség esetében nem ...

Minden vélemény számít!