Egészségügyelet / Természetesen / Természetes gyógymódok / Természetes nyugtatók stressz ellen

Természetes nyugtatók stressz ellen

A stressz olyannyira meghatározza az életünket, hogy különböző kutatások is igyekeznek feltárni minden olyan tényezőt a jelenség kapcsán, ami segíthet a kezelésében. Azt már sikerült bebizonyítani, hogy nem az a fontos, mi történik velünk, hanem az, hogyan éljük meg a történteket. Ez a gondolat lehet a kulcsa a megoldásnak is. Cikkünkből a természetes feszültségoldás trükkjeit lesheted el.

Nem csak a különböző gyógynövények és természetes szerek hathatnak pozitívan a lelkiállapotodra, de az is, ahogy otthonod helyiségeit kialakítod, különös hangsúllyal a fürdő- és hálószobádat. Mindkettőt érdemes a nyugalom oázisává csinosítanod. Az itt-ott elhelyezett mécsesek, illóolajok kedvezően hatnak a kedélyre.

termeszetes-stresszkezeles-egeszsegugyelet-nagy

Zuhany helyett fürdő

Ha feszült vagy, akkor visszaadhatja a biztonságérzetedet egy kellemes meleg, fürdősós illatfürdő, amiben elmerülve egy pohár jótékony vörös bort is elkortyolgathatsz, miközben relaxáló muzsika lengi be az érzékszerveidet. Ezt az élményt tovább fokozhatod a megfelelő gyógynövényekkel is. Tehetsz a vízbe nyugtató hatású levendulát, kamillát, macskagyökeret, vagy élénkítő citromfüvet, esetleg az idegrendszert erősítő zsályát, orbáncfüvet, komlót, bodzát vagy kakukkfüvet is.

Mesterséges nyugtatók helyett gyógyteakeverék

A szintetikus tabletták helyett, az idegeink nyugtatására természetes alternatívát kínálnak a gyógyteakeverékek. Ezeket, akár magunknak is összeállíthatjuk, egyszer használatos tölthető filterekbe, és így a munkahelyünkre is magunkkal vihetjük, ha szükség lenne rá.

Saját nyugtató mixedhez használd a következő gyógynövényeket, melyek közül az első három gyorsan meghozza a nyugalmat: macskagyökér, kamilla, levendula. A továbbiak pedig erősítik az idegrendszert: rozmaring, kakukkfű, citromfű, bodza, komló, zsálya, orbáncfű.

Sportolj stressz ellen

Szinte minden mozgásforma jótékonyan hat a légzésre, a vérkeringésre és az anyagcserére. Ma már rengeteg sport, alakformáló vagy erőnléti edzés létezik, melyek között biztosan találsz olyat, amit beilleszthetsz a napi rendedbe.

Gyorssegély hirtelen támadt idegességre: Ha stressz ér, akkor nyújtózz egyet, vagy feszítsd meg az izmaidat, majd egy mély lélegzet kifújása után lazítsd el minden porcikád. Ez segít megnyugodni.

Meditáció és tudatos pozitív gondolkodás

Legyél pozitív és életigenlő tudatosan, ne hagyd, hogy bármi pesszimistává, negatívvá tegyen. Irányítsd az agyad a jó dolgokra, a pozitív oldalra, mert az éremnek mindig két oldala van. Tűzz ki reális célokat és betartható határidőket magadnak, és szükség esetén fogadd el, ha mégis más irányt vesznek a dolgok. A rugalmasság az egyik legjobb stresszkezelő-módszer. Lefekvés előtt meditálj, relaxálj. És munka előtt vagy után is szánj időt magadra.

termeszetes-stresszoldas-egeszsegugyelet-nagy2

Pihentetőbb alvás a stressz ellen

Ha esténként újra játszod a fejedben a nap eseményeit, és a vissza-visszatérő feszültség nem hagy aludni, akkor a gyógynövényes parajdi sópárnák csodát tehetnek. Különösen a levendulás parajdi sópárna segíti az elalvást. Öleld magadhoz, és lélegezd be az illatát. (Erről az oldalról be is szerezheted: www.eletso.hu)

A színek gyógyhatása is segíthet

Depresszió ellen, vedd körül magad, csupa narancssárgával! Nézegess sárga színű kendőt, mert a sárga kedvezően, ha az idegrendszerre és a bőrre. A zöldellő fák között eltöltött idő is nyugtatóan hathat, mert a zöld szín harmóniát teremt a lélekben. Idegrendszeri zavarokra, fájdalomcsillapításra, altatóként a sötétkék szín a legalkalmasabb.
Az ibolyaszín harmóniát teremt, nyugtat, migrén, nyirokkeringési és hormonális panaszok esetén is jót tesz.

Oldd a feszültséget zenével

A zene sok mindenre alkalmas, így hangulatjavításra is. Nem véletlenül alkalmaznak zeneterápiát a beteg embereknél is a javulás érdekében. Gyógyítsd a lelkedet Te is zenével, különösen akkor, ha monoton munkát végzel, mert ezzel a teljesítményeden is javíthatsz. Több vizsgálat is alátámasztja, miszerint fél óra klasszikus zenehallgatás olyan erős stresszoldó hatással bír, mint 10 mg Valium.

Fogyassz megfelelő vitaminokat

Az E-vitamin jót tesz az agyadnak, a szívednek, míg a B-vitaminok és a magnézium igazi védőpajzs a stresszt kiváltó tényezőkkel szemben. A napi E-vitamin szükségletedet, akár már 1 tojással fedezheted, de tartalmazzák a növényi olajok, a snidling, a spenót, a zeller, a fehérrépa is stb.

A World Economic Forum egyik korábbi tanulmánya szerint a következő 20 évben az alábbi öt, nem fertőző betegségre költünk majd el vagyonokat: szív-és érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, krónikus légzőrendszeri problémák, pszichés zavarok és a daganatos megbetegedések. Ezek mindegyikében közös a stressz, mint rizikófaktor.

Annak ellenére, hogy a problémáidat nem tudod megszüntetni varázsütésre, a cikkben megfogalmazott módszerekkel elejét veheted az újabb bajoknak, és könnyíthetsz a jelenlegiek terhén. Érdemes.

Nézd meg ezt is

Népszerű fürdőhelyek

Magyarország hét csodája

Fürdők, amelyeket muszáj kipróbálni még az idén Néhány forró, kánikulai héten ugyan már túl vagyunk, ...

Minden vélemény számít!