Wavita egészség webáruház
Hirdetés
KONTAKTLENCSÉK a legnagyobb gyártóktól 30-60 százalék kedvezménnyel, akár ingyenes szállítással, azonnal saját raktárról, 30 napos visszavételi garanciával az eOptika.hu kontaktlencse webboltból. Vásároljon most!
Hirdetés

Mozogd lejjebb a vérnyomásod

A vérnyomás csökkentésére, a magas vérnyomás megelőzésére az egyik legjobb megoldás az, ha rendszeresen mozgunk. Ugyanakkor nem mindegy, hogy milyen mozgásformát választunk erre a célra. Mutatjuk, milyen típusú testmozgással teheted hatékonnyá a vérnyomáscsökkentést.

Mint minden esetben, úgy az edzés során is fontos a fokozatosság és mértékletesség elve, bármit mozogjunk, érdemes fokozatosan hozzászoktatnunk a szervezetünket az erőkifejtéshez. Az is fontos, hogy mindig figyeljünk arra, hogy mit jelez a testünk.

HIIT, Plank, séta, úszás

A magas vérnyomással küzdők számára ideális mozgásformát jelent az úgynevezett HIIT (high intensity interval training). Ez nem csak szuper kalóriaégető mozdulatokat jelent, de rövid idő alatt képes felpörgetni az anyagcserét is. Néhány kutatás azt is igazolja, hogy a HIIT edzések hatékonyságban lekörözik a kevésbé intenzív edzéstípusokat. Fontos előnyük, hogy javítják a nyugalmi pulzust, ezáltal pedig a vérnyomásra is jótékonyan hatnak. Teljesen kezdőként azonban nem érdemes ezzel a mozgásformával kezdeni, ilyenkor jobb ötlet sétával, kocogással javítani az állóképességen.

Magas vérnyomás, illetve magas vérnyomásra való hajlam esetén érdemes izometriás gyakorlatokat is beiktatni az edzéstervünkbe, amikoris statikus pozícióban egy konkrét izomcsoportra dolgozunk. Ilyen izometriás gyakorlat például a plank, más néven hídtartás is. Ezek a gyakorlatok is nagyon hatékonyak az állóképesség növelése terén.

Az úszás igazi aduász, ha az egészségünkről van szó, nincs ez másként a vérnyomás kordában tartása kapcsán se. Minden életkorban végezhető mozgásforma a nordic walking vagy az egyszerű séta, ami megerőltetés nélkül edzi a testünket.

Egy kutatás is alátámasztja a séta jótékony hatását a vérnyomásra, ami szerint azoknál, akik 6 éven át rendszeresen sétálnak, 7,2 százalékkal alacsonyabb a betegség kialakulásának rizikója.

Forrás: Házipatika

Wavita.hu a Walmark webáruháza
Hirdetés

Nézd meg ezt is

5 vérnyomáskarbantartó aduász az ételek között

A vérnyomás érzékeny terület az emberi szervezetben, amit könnyen kibillenthetünk a medréből azáltal is, hogy milyen ételeket fogyasztunk. Vannak olyan fogások, amikkel akár tudtunkon kívül megnövelhetjük, másokkal pedig csökkenthetjük. Cikkünkben olyan zöldségek, gyümölcsök, ételek kerülnek bemutatásra, amelyekkel csökkenthetjük a magas vérnyomásunkat.

Vélemény, hozzászólás?