Egészségügyelet / Életmód / Diéta narancsbőr ellen (1 heti étrenddel)

Diéta narancsbőr ellen (1 heti étrenddel)

A nők 95%-a narancsbőrrel küzd. A cellulit nem csak a túlsúllyal és zsírpárnákkal sújtott testeket érinti, de alkattól függetlenül jelen lehet a legkarcsúbb nő combjain is. Méregtelenítéssel, mozgással és diétával sokat tehetsz azért, hogy a cellulit látható jelei ne rombolják tovább az önbizalmadat.egeszsegugyelet-eletmod-taplalkozas-anti-cellulit-dieta-nagyA nyár a rövid nadrágok, szoknyák, napozás, strandolás időszaka, amikor szinte lehetetlen takargatni a narancsbőr redőit. A jelenség egyik oka a szervezet által fel nem használt cukor zsír formájában történő felhalmozódása a kötőszövetekben. Ugyanakkor elsősorban a vér- és nyirokkeringés zavara okozza a narancshéjra emlékeztető hepe-hupákat, ilyenkor a hajszálerek falán keresztül több folyadék kerül a sejtek közé, miközben lelassul a visszaszívódás és az elszállítás, ami hatására ödéma alakul ki.

Mielőtt nagy erőkkel neki kezdesz az anti-cellulit diétának, jó, ha tudod, hogy az eredményhez rengeteg türelemre és kitartásra lesz szükséged. A diétát kombináld rendszeres mozgással. Sőt, a cellulit-masszázs is jótékonyan felgyorsíthatja a folyamatot.

Az anti-cellulit diéta megkezdése előtt, ha teheted hatásfokozásként iktass be egy méregtelenítő kúrát, szerezz be vérkeringést serkentő cellulit elleni krémeket, kezdj el zsírégető edzésekre járni, és profi masszázsra. Ha mindezt nem engedheted meg magadnak, a rendszeres otthoni masszázs is jótékony megoldás. A cellulit elleni diéta egyben egy bőrszépítő és feszesítő étrendet is jelent egy 1 hetes kúra keretében.

Mint mindig, a megelőzés a narancsbőr esetében is a létező legjobb megoldás, ugyanakkor sok nő már elkésett vele. Ha már kialakultak a hepehupák a kritikus területeken, akkor a legjobb, amit tehetsz, ha minden fronton odafigyelsz: minimalizálod a méreganyagok felhalmozódását és a felesleges zsírlerakódást, szinted tartod a testsúlyodat, serkented a vérkeringésedet és edzed a kötőszövetet…

… és persze beveted ezt az 1 hetes narancsbőr elleni étrendet:

1. nap reggeli: Müzli és grapefruitlé (Jó, ha házilag készíted cukor hozzáadása nélkül a leveket)
tízórai: 1 szelet teljes kiőrlésű kenyér, túróval
ebéd: spagetti egy kis parmezánnal megszórva uborkasalátával
uzsonna: 1 pohár kefir
vacsora: 1 szelet korpáskenyér 1 szelet sajttal, saláta (5 dkg reszelt alma, 5 dkg reszelt sárgarépa vegyesen, 2 evőkanál narancslével, kis citromlével leöntve)
késői vacsora: 1 őszi- vagy sárgabarack

2. nap reggeli: 1 szelet korpáskenyér vajjal megkenve, 1 szelet sonka, 5 szelet uborka
tízórai: 1 pohár zsírszegény joghurt gyümölccsel
ebéd: 15 dkg borjúból frikasszé 6 dkg natúr rizzsel, alma-répa saláta (ugyanaz, mint előző nap)
uzsonna: 1 szelet korpáskenyér vajjal és lekvárral megkenve
vacsora: metélt saláta (6 dkg főtt tészta, egy összevágott paradicsom, paprika, ecet, parajdi só, fokhagyma) 1 szelet korpáskenyérrel
késői vacsora: pár szem aszalt sárgabarack

3. nap reggeli: 1 pohár zsírszegény joghurt vagy kefir müzlivel
tízórai: 1 szelet teljes őrlésű kenyér vajjal és mogyorókrémmel
ebéd: 1 nagyobb krumpli és 30 dkg cukkini csőben sütve, utána tetszőleges gyümölcs
uzsonna: gyümölcstúró (gyümölcsből és túróból, ásványvízzel összekeverve)
vacsora: rizssaláta (6 dkg főtt rizs, főtt borsó, 1 szelet edami sajt, 1 evőkanál tejszín, parajdi só, bors), 1 korpás zsemle vagy szelet kenyér
késői vacsora: 1 alma

4. nap reggeli: 1 szelet korpáskenyér sovány túróval megkenve, sárgabarack-gerezdekkel
tízórai: 2 szelet korpáskenyér vajjal, paradicsomkarikákkal, parajdi sóval megszórva
ebéd: 20 dkg halfilé sok zöldséggel
uzsonna: 1 pohár narancslé
vacsora: paradicsomos-sajtos melegszendvics
késői vacsora: 1 fürt szőlőegeszsegugyelet-eletmod-taplalkozas-anti-cellulite-dieta-nagy5. nap reggeli: banán müzlivel
tízórai: 1 szelet korpáskenyér vajjal megkenve, hozzá uborka
ebéd: zöldbabos egytálétel (10 dkg marhahús, 20 dkg zöldbab, fél hagyma, 1 nagyobb krumpli)
uzsonna: 2 szelet kétszersült, zöldséglé
vacsora: 1 szelet korpáskenyér paradicsomkrémmel
késői vacsora: 1 alma

6. nap reggeli: 2 szelet korpáskenyér egy szelet sajttal, mellé almadarabok 1 evőkanál búzacsírával összekeverve
tízórai: 1 banán
ebéd: currys-ananászos csirke (15 dkg csirkehúsból)
uzsonna: barack vagy szőlő, 2 szelet kétszersülttel
vacsora: gőzölt krumpli sajtkrémmel
késői vacsora: 1 szelet korpáskenyér vajjal megkenve, 5 szelet retekkel vagy paradicsommal

7. nap reggeli: 1 szelet korpáskenyér 1 szelet sajttal, rászórva 1 evőkanál lenmag, mellé 1 narancs
tízórai: 1 pohár zsírszegény joghurt 2 evőkanál búzakorpával
ebéd: magyaros gulyásleves (10 dkg marhahús, paradicsom, hagyma, pirospaprika, parajdi só)
uzsonna: gyümölcssaláta fél banánból, 1 kiviből és fél sárgabarackból
vacsora: 15 dkg savanyú káposztából nyerskoszt (hagyma, 1 felaprított alma, citromlé, bors), 1 szelet korpáskenyérrel
késői vacsora: 1 pohár zsírszegény joghurt

Extra tippek

  • Ha főzeléket szeretnél habarás és rántás nélkül készítsd el, és sűrítsd pürésített zöldséggel. A sót is hagyd ki belőle, válaszd a sómentes ételízesítőket vagy a parajdi sót!
  • Egyél sok savanyúkáposztát, vagy készíts belőle zöldséglevet, mert a magas c-vitamin tartalom jótékonyan hat a kötőszövetekre, és a felesleges vizet is kihajtja a szervezetből. Kiváló c-vitamin forrás: a brokkoli, a citrusfélék, a kivi.
  • Reggelire fogyassz gyümölcsöt. Gyomorégés esetén cseppents pár csepp citromlevet az aktuális gyümölcsre.
  • Tejtermékekből válaszd az alacsony zsírtartalmú, natúr változatokat.
  • Amikor csak teheted, vegyél Parajdi fürdősós fürdőt, és heveréssz benne 10-20 percig, majd dörzskesztyűvel masszírozd át a narancsbőrös területeket. Fürdés és masszázs után a narancsbőr elleni krémek is gyorsabban szívódnak be a kritikus területekre. (A parajdi fürdősót itt szerezheted be nagy választékban: www.eletso.hu)
  • Fogyassz sok folyadékot, vizet, teát. Készíts megfelelő gyógynövényekből vízhajtó, méregtelenítő, tisztító teákat, és fogyaszd naponta. Ajánljuk a csalánt, a pitypang gyökerét, a citromfüvet.
  • A váltózuhany edzi a kötőszövetet, szóval erről se feledkezz meg! 

A megadott étrend ugyan mozgás nélkül is segít, de rendszeres testedzéssel kombinálva sokkal hatékonyabb. Az Interneten is számos videót találhatsz, ami cellulit elleni gyakorlatokat mutat be. Ha teheted, hetente kétszer, háromszor mozgasd át magad.

Nézd meg ezt is

Minden idők legjobb tippei fogyáshoz II.

Mindenidők legjobb tippjei a fogyáshoz II.

Elég csak sétálni egyet a városodban, és a saját szemeddel láthatod, hogy egyre több embert ...

Minden vélemény számít!