Egészségügyelet / Érdekességek / 26 súlycsökkentő mítosz, amit nem szabad elhinni (1. rész)

26 súlycsökkentő mítosz, amit nem szabad elhinni (1. rész)

Amikor elkap a hév, és fogyni szeretnél, számos olyan tévképzettel találhatod szembe magad, amit megfogadva, félresiklik a diétád. Most leleplezzük a leggyakoribb tévhiteket és súlycsökkentő mítoszokat, hogy a célod érdekében elkerülhesd ezeket.

Tévhit: A méregtelenítés fogyaszt

Tévhitek a fogyásról.

Azok, akik úgy gondolják, hogy a méregtelenítő diéták nagyobb hatásfokkal fogyasztanak, tévednek. Ezek a kúrák ugyanis sok esetben koplaltatják a szervezetet, aminek az lesz a vége, hogy miután letelt az erre fordított idő, a tested „fejvesztve” raktározni kezd, mert „tart” az újabb éhezéstől. Vagyis könnyedén zsírpárnákat növeszthetsz.

  • Amennyiben szeretnél tisztító kúrázni, ajánlott szakemberhez fordulni a szakszerű diéta összeállítása érdekében, hogy semmitől se foszd meg közben a szervezetedet.

Tévhit: Ha csökkented a kalóriát, lefogysz

Ha rövid ideig éhezteted magad, vagyis jóval kevesebb kalóriát viszel be, azzal nem fokozod a zsírégetést. Sőt, a kalóriamegvonással ellenkező hatást érsz el, mert izomvesztést és zsírnövekedést eredményez.

  • Ha teheted, egyél naponta ötször keveset, minőségi ételeket fogyassz (szárnyast, halat, zöldségeket), így fokozod az anyagcseréd, miközben a vércukrodat is szinten tartod, és a nemevés sem okoz benned frusztrációt.

Tévhit: A szénhidrát az ellenséged

Az alacsony szénhidrát-tartalmú diéta és a paleo divatjának köszönhetően, megtanultunk „félni” a kenyértől. Ugyanakkor ahhoz, hogy lefogyj, nem kell a szénhidrát minden típusáról lemondanod.

  • Érdemes elkerülnöd a finomított szénhidrátokat, beleértve a fehér rizst, tésztát, feldolgozott élelmiszereket, édességeket, és előnyben részesíteni az olyan egészséges szénhidrátforrásokat, mint például a gyümölcsök és zöldségek, diófélék, magvak, teljes kiőrlésű gabona, és a bab meg a hüvelyesek.

Mítoszok a súlycsökkentésről.

Tévhit: Az eredményekért keményen kell edzeni

A rendszeres testmozgás természetesen nagyon jó dolog, ugyanakkor nem szabad e téren sem túlzásba esni. Ha újdonsült „sportoló” vagy, ne hajtsd túl magad, mert visszaüthet a dolog, sérülés vagy kiégés formájában. Utóbbi esetek pedig elvehetik a kedvedet és a kitartásodat is megtépázhatják.

  • A fokozatosság ez esetben is célravezető. Mozogj rendszeresen, de fokozatosan készítsd fel az izmaidat a munkára.

Tévhit: A zsír hizlal

A zsírszegény diétáról napjainkban bebizonyosodott, hogy nagyon is téves elképzelésen alapul, ugyanis kísérletek igazolják, hogy a 80-as években divatossá vált zsírmentes diétáknak köze lehet a népesség fokozódó elhízásához és a cukorbetegség terjedéséhez.

A zsírok nélkülözhetetlenek a jó egészséghez, hiszen mind az agy, mind a szív, a bőr és egyéb létfontosságú szerveink számára is szükségesek. Ez annak köszönhető, hogy sok zsírban oldódó vitamin létezik. Ráadásul a zsírfogyasztás telítettség érzetet biztosít, és segíti a fogyást.

  • Fogyaszd olívaolaj, avokádó, dió és olajos magvak, kókuszvaj formájában, valamint fű által táplált állati eredetű élelmiszerek révén.

Tévhit: A késő esti evés súlygyarapodást okoz

Ha leszoktatod magad az esti evésről, attól még nem feltétlenül fogsz fogyni. Az ideális testsúly alapja az étkezések kiegyensúlyozott ritmusa. Tény, hogy érdemes vacsorára kevesebbet enni, lehetőleg csak sovány húst és zöldséget, mert ezek segítik az emésztést.

  • A lényeg, hogy az utolsó étkezés és a lefekvés között teljen el 2-3 óra.

Tévhitek és a fogyás.

Tévhit: Le kell mondani a kedvenc ételeidről, ha azok hizlalnak

A legkönnyebben azok adják fel a diétájukat, akik lemondanak kedvenc falatjaikról.

  • Susan Albers, cleveland-i klinikai pszichológus szerint a csokoládé szerelmesei mindennap ehetnek egy uncia csokoládét, ezáltal kordában tarthatják a sóvárgásukat, és kontrollálhatják a „szenvedélyük” mértékét is. Ez segít abban, hogy kitartsanak a fogyás mellett.

Tévhit: A verseny motivál

Nagyon fontos, hogy ne másokhoz mérd magad. Ahogy az ujjlenyomatod egyedi, úgy tested igényei, formálhatósága szintén egyéni megközelítést igényel.

  • A céljaidat és megvalósításukat szabd magadra, és fogyj a saját ritmusod szerint, így az eredmény is hamarabb mosolyog vissza rád a tükörből, és tartósabb is lesz, hiszen a magad tempójában dolgoztál meg érte.

Tévhit: Alacsony zsírtartalmú diéta segíti a fogyást

A legtöbb alacsony zsírtartalmú élelmiszer hemzseg a kalóriától, még több rejtett cukrot és adalékanyagot tartalmaz, hogy zsír nélkül is jó legyen az íze. Ráadásul, azt hihetjük, hogy kevésbé hizlal, így többet fogyasztunk belőle.

  • A legjobb, ha a zsírmentes és az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek helyett a zsírosabbat választod, és abból fogyasztasz kevesebbet.

Tévhit: A fogyás sok időt és erőfeszítést igényel

Egy tökéletes világban minden napba beleférne az edzés, az egészséges ételek, de a valóság az, hogy a legtöbben képtelenek vagyunk időben enni, vagy minden nap időt szakítani az edzésre. Legalábbis ezt beszéljük be magunknak, holott már azzal is sokat tehetünk egészségünk és alakunk érdekében, ha tudatosabban választjuk meg ételeinket, és a napi rutinunkban legalább 20 percet adunk magunknak a testmozgásra (ez lehet egy séta is).

Kis lépésekkel is nagy eredményeket érhetünk el. Cikkünk folytatódik, és még több mítoszról rántjuk le hamarosan a leplet. Látogasd rendszeresen oldalunkat, hogy semmiről ne maradj le, ami az egészséged megőrzésében lehet a segítségedre.

Nézd meg ezt is

Minden idők legjobb tippei fogyáshoz II.

Mindenidők legjobb tippjei a fogyáshoz II.

Elég csak sétálni egyet a városodban, és a saját szemeddel láthatod, hogy egyre több embert ...

Minden vélemény számít!


Hirdetés