Egészségügyelet / Életmód / 7 tápanyag az egészségesebb bőrért és hajért

7 tápanyag az egészségesebb bőrért és hajért

A ragyogó haj és az egészséges bőr belülről kezdődik. A rendszertelen életmód, sőt még a diéta is okozhat olyan vitaminhiányt a szervezetünkben, aminek jelei meglátszanak a hajszálainkon vagy a bőrünk fakósága utal rá. Összeszedtük azokat a kulcsfontosságú vitaminokat, melyektől a bőröd üde, a hajkoronád pedig ép maradhat minden nap.

Ragyogást fokozó C-vitamin

Ezt a csodaszert a következő élelmiszerek tartalmazzák: citrusfélék, sárga és kaliforniai paprika, papaya, kelkáposzta, eper, csipkebogyó stb.

A C-vitamin segít felvenni a harcot az UV-sugarak káros hatásaival szemben, miközben tündöklővé teszi a bőrt. A kollagén előállításához és fenntartásához egészséges vérerekre van szükség, amihez a C-vitamin szintén hozzájárul. A belső ápolást külső vitaminpótlással is érdemes kiegészíteni egy C-vitamint tartalmazó bőrápolási termék, ugyanis extra lendületet adhat.

egeszsegugyelet-eletmod-szepsegapolas-vitaminok-nagy2

Az antioxidáns „erőmű” E-vitamin

Ezekben az élelmiszerekben megtalálod: Spenót, diófélék, magvak, napraforgó olaj stb.

Az E-vitamin igazi antioxidáns erőmű, ami aktív pajzsként dolgozik a bőrt károsító, kívülről érkező (pl. környezetszennyezés, UV-sugarak) szabadgyökök ellen.

Erős anti-ageing fegyver az A-vitamin

Ezekben az ételekben megtalálod: sárgarépa, sütőtök, édesburgonya, kelkáposzta, sütőtök stb.

Az A-vitamin (Retinoid)serkenti a sejtek megújulását, ami lehetővé teszi a bőr megfiatalodását. Hatására az elhalt hámsejtek helyett, rendszeresen megújuló, egészséges sejtek kerülnek a bőrfelszínre. Külsőleg is nagyszerűen alkalmazható, de bánjunk vele csínján, mert ha túlzásba visszük bőrpírt, hámlást okozhat.

egeszsegugyelet-eletmod-szepsegapolas-vitaminok-nagy1

Elmaradhatatlan Omega-3

Ezekben az ételekben megtalálod: Lazac, edami sajt, dió stb.

A fejbőr vérkeringésének elősegítésében is részt vesznek az Omega-3 zsírsavak, így az egészséges haj és fejbőr fontos kellékei, miközben támogatják a haj növekedését is.

Hajerősítő vas

Ezekben megtalálod: Vesebab, osztriga, szezámmag, lencse, spenót stb.

A vas fontos, hogy a hajszálak erősek maradhassanak. Vashiány esetén a haj porózussá válhat, a hajszálak pedig törékenyebbek lehetnek. Vashiányos anémia során a szervezetünkben nincs elegendő vörösvérsejt, így a sejtek egy részéhez nem jut elég oxigén, így például a fejbőrbe és a hajhagymákba sem.

egeszsegugyelet-eletmod-szepsegapolas-vitaminok-nagy3

Szerkezetjavító biotin

Ezekben az élelmiszerekben megtalálod: Lazac, földimogyoró, mángold, tojás, karfiol, avokádó, málna stb.

Ha a szervezetünk nem jut elég biotinhoz, akkor a haj hullani kezdhet és a szerkezete is törékennyé válhat, de megfelelő biotin-szint esetén a szálak erősek, a haj növekedése gyorsabb.

A sokszorosan fontos cink

Ezekben az élelmiszerekben megtalálod: Osztriga, csirke, bab, dió stb.

Ha száraz a fejbőröd, fakó az arcszíned, lehet, hogy cink-hiánnyal küzdesz. Ha a szervezetben alacsony a cink szintje, az szárazságot, hámlást, korpásodást okozhat. A megfelelő mennyiségű cink segíti a bőr természetes faggyútermelését.

Nem csak a szépségünk, fiatalságunk támogatásában jutnak óriási szerephez a vitaminok, de az egészségünkhöz is nélkülözhetetlenek. Ugyanakkor a vény nélkül kapható táplálék-kiegészítőkkel Dunát lehet rekeszteni, és a túlzásba vitt vitaminszedés sem a legjobb megoldás az egyensúly fenntartása érdekében.

A legjobb megoldás, ha utána jársz, pontosan miben szenved hiányt a szervezeted, és mi az, amit pótolnod kell, hogy igazán jól érezhesd magad a bőrödben. Ebben segítségedre lehet egy célzott laboratóriumi vizsgálat vagy vizeletteszt.

Nézd meg ezt is

Előzd meg az influenzajárványt

Hogyan készítsük fel gyermekeinket a télre?

A téli hónapokban gyermekeink szervezetének ellenállóképessége lecsökken, ráadásul idén az orvosi figyelmeztetések szerint a korábbiakhoz ...

Minden vélemény számít!