Immunedzés természetesen!

Avagy, hogy szolgálják az egészségedet a gyógynövények télen is

A légúti megbetegedésekből az ősz legtöbbször csak ízelítőt ad, télen azonban a helyzet csak fokozódik. A megfázásra, influenzára kapott gyógyszerekkel, antibiotikum-kúrákkal pedig ördögi kört indíthatunk el, ha nem vigyázunk, ugyanis ezek tovább terhelhetik a szervezetet, és felboríthatják a bélflóra természetes egyensúlyát. A megfelelő immunvédelem ebben az időszakban szinte kötelező, ha óvni szeretnénk az egészségünket.

Felvértezheted magad a nátha és annak szövődményeivel szemben. A higiéniai szabályok (kézmosás, fertőtlenítés, szellőztetés stb.) betartása mellett fontos a tudatos megelőzés. Cikkünk ebben segít. Nincs jobb a 100%-ban természetes és szerves immunerősítőknél, mint amilyen a csipkebogyó, a gyömbér, az ázsiai ginzeng, vagy a kasvirág.

Immunerősítő csipkebogyó

A csipkebogyó ereje

Szent-Györgyi Albert Nobel-díjasunk felfedezése a C-vitamin, ami kiváló antioxidáns, immunerősítő hatása pedig mára már közismert. Szent-Györgyi kezdetben 1000 mg, később 4000–5000 mg, öregebb korában pedig már 8000 mg C vitamint szedett évszaktól függetlenül. Náthás időszakban szedése nélkülözhetetlen a megelőzés szempontjából. A csipkebogyó az egyik legbőségesebb C-vitaminforrást nyújtó gyógynövény, aminek több értékes összetevője is van (pl. karotinoidok, pektinek).

Fogyassz csipkebogyó teát naponta többször is: 1 púpozott evőkanálnyi termést önts le forrásban lévő vízzel egy csésze teához, majd 10 percig hagyd állni, szűrd le, és fogyaszd egészséggel. A csipkebogyó tea a gyerkőcöknek és a kismamáknak is fontos immunerősítőként szolgálhat.

A gyömbér csupa energia

Immunerősítő gyömbér

A gyömbér ma már sokak által kedvelt főzetet nyújt a náthás időszakban, mézzel és citrommal bolondítva. Segíti az emésztést, antibakteriális, gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatású. Természetes energiaitalnak is tekinthető a belőle készült főzet.

Szervezet-felmelegítő hatást is tapasztalhatsz a fogyasztása során, amivel a méregtelenítéshez is hozzájárul ez a nagyszerű növény. Fogyaszd rendszeresen, így tisztulhat a nyirokrendszered, ezáltal pedig megelőzhetsz számos légúti és egyéb fertőzést is.

Így készíts gyömbérteát: Mosd meg, hámozd meg a friss gyömbért, majd reszeld le. Forrald fel kb. 6 dl vízben, majd lassú tűzön főzd még 20 percig. Ezután szűrd le, hűtsd kicsit, majd tegyél bele mézet, citromot, és fogyaszd egészséggel!

Ginzeng az életerő-fokozásra

Immunerősítő ginseng

Az ázsiai ginzeng szintén sokak kedvence ebben az időszakban (is). Nem csak a munkateljesítmény fokozható vele, és az agyműködés serkenthető, de jót tesz a vérkeringésnek, segít a betegségekből való felépülésben, általános immunerősítő, energetizáló hatású.

Jó tanács, ha ginzenget fogyasztasz, kerüld a koffeint, mert együtt a kettő már sok lehet a szervezetnek. Magas vérnyomás, szív- és érrendszeri betegség, cukorbetegség, szoptatás, véralvadásgátló-szedés esetén is megfontoltan alkalmazandó ez az erőshatású gyökér. Az ázsisi ginzeng kivonata kapható a patikákban, drogériákban is.

A kasvirág más néven echinacea

Immunerősítő hatása már réges-régen ismert. Középsúlyos és enyhe megfázás esetén segít a közérzet javulásában, a gyulladás csökkentésében.

Immunerősítő kasvirág

A megelőzésben különösen hatékony. C-vitaminnal kombinálva lerövidíti a lábadozási időt, felgyorsítja a gyógyulás folyamatát. Sokféle formában kapható a patikákban, gyógynövényboltokban.

Az otthoni immunerősítés napjainkban szinte elengedhetetlen. A legjobb ez esetben is, ha a természetes megoldásokat választod, és az itt felsorolt immunerősítőkből is beszerzel párat a házi patikád gazdagítása érdekében.

Nézd meg ezt is

Az influenza kockázata

Tudj meg többet az influenzáról

Az influenza olyan fertőző betegség, amelyet vírus okoz. Cseppfertőzéssel (tüsszentés, köhögés), vagy közvetlen érintkezéssel (pl. ...

Minden vélemény számít!


Hirdetés