Wavita egészség webáruház
Hirdetés
KONTAKTLENCSÉK a legnagyobb gyártóktól 30-60 százalék kedvezménnyel, akár ingyenes szállítással, azonnal saját raktárról, 30 napos visszavételi garanciával az eOptika.hu kontaktlencse webboltból. Vásároljon most!
Hirdetés

A szieszta művészete: hogyan, mikor, mennyit

A nyári hőségben délutáni alvás különösen jól jöhet a feltöltődéshez. Ahhoz, hogy igazán hatékony legyen, nem mindegy hogyan, mikor és mennyit pihenünk.

A szieszta jó hatással van a reakcióidőre, fokozza az éberséget, a koncentrációt, segíti a logikus gondolkodást és érvelést, növeli a pozitivitást és a stressztűrő képességet, javítja a memóriát és a tanulási képességeket, plusz csökkenti a vérnyomást.

Így érdemes

A szieszta időtartama nagyban befolyásolja az ébredés utáni közérzetet. A napközbeni 45 percnél hosszabb alvások után fásultabban, nyomottabban ébredünk, és megzavarhatja, megnehezíti az éjszakai elalvást, ez pedig állandósíthatja az alváshiány káros körforgását.

Napközben igazi felfrissülést, pozitív hatásokat a rövid alvás hozhat, a 20-25 perc körüliek az ideálisak! Kipihent és energikus ébredés, feljavult kognitív képességek (memória, perceptuális tanulás,…) , sőt, még a sportteljesítmény is nő.

Általában az ember 25 perc után merül mély-alvásba, ezt érdemes elkerülni ébresztő beállításával. Az sem baj, ha ebben a 20-25 percben nem érzi az illető, hogy egyáltalán a könnyű alvási fázisba került volna, mert egyrészt bármennyi idő hatásos, másrészt, ha nem sikerül elaludni, akkor nem elég fáradt az alváshoz. Tehát nem kell 20 percig sem aludni hozzá, hogy a szieszta pozitív hatásai érződjenek.

A koffein alvásos sziesztáról

Érdemes a rövid alvás előtt egy csésze kávét, vagy teát inni, mert a koffeinnek kell 20-25 perc, hogy kifejtse a hatását, így pont az ébredésnél fog “beütni”, ami még növeli a szundi energetizáló hatását. Ráadásul a koffein blokkolja az adott napon addig felhalmozódó, az álmosságot elősegítő imidazolin-receptor működését, ez még jobban megugrasztja az energiaszintet.

Hány órakor ajánlott sziesztázni?

Az általános életritmusban élőknek ideálisan 12 és14 óra között érdemes beiktatni a szundit, így az alvási rutin, a mentális egészség és a minőségi pihenés miatt is aranyat fog érni.

Forrás: HáziPatika

Wavita.hu a Walmark webáruháza
Hirdetés

Nézd meg ezt is

Miért beszélünk álmunkban?

Az emberek körülbelül 66%-a valamikor az élete során biztosan beszél álmában, tehát teljesen általános ártalmatlan szokás. Aki felébred a beszélő családtagjára, alvótársára annak azért ijesztő is lehet, így nem árt tudni, hogy mi válthatja ki, és mit lehet ellene tenni.

Vélemény, hozzászólás?