Wavita egészség webáruház
Hirdetés
KONTAKTLENCSÉK a legnagyobb gyártóktól 30-60 százalék kedvezménnyel, akár ingyenes szállítással, azonnal saját raktárról, 30 napos visszavételi garanciával az eOptika.hu kontaktlencse webboltból. Vásároljon most!
Hirdetés

Ennyi az ideális alvásigényed

Az egészség szempontjából kiemelkedően fontos dolog a megfelelő alvási rutin kialakítása, ehhez először is nem árt tudni, naponta mennyi alvásra van szüksége a szervezetnek.

A pihentető alvás éppen olyan létfontosságú egy ember számára, mint a víz, és az étel. Az elegendő alvás segíthet megelőzni betegségek kialakulását, immunrendszererősítő, és a mentális egészségnek is jót tesz. Kutatási eredmények bizonyítják, hogy nagyon sokan nem alszanak eleget, a felnőttek körülbelül egyharmada.

Az ideális alvásmennyiség függhet az életmódtól, genetikától és egészségi állapottól is. A National Sleep Foundation (NSF) adatai alapján az életkor függvényében az alábbi mennyiségű alvásra lenne szükségünk:

  • újszülöttek (0-3 hónapos kor): 14-17 óra
  • csecsemők (4-11 hónap): 12-15 óra
  • totyogók (1-2 év): 11-14 óra
  • ovisok (3-5 év): 10-13 óra
  • kisiskolások (6-13 év): 9-11 óra
  • tinédzserek (14-17 év): 8-10 óra
  • fiatal felnőttek (18-25 év): 7-9 óra
  • felnőttek (26-64 év): 7-9 óra
  • idősek (65 év és a felett): 7-8 óra

A szakértők szerint átlagosan 10-20 percre van szükség az álomba merüléshez, ezért, ha átlagosan 15 perccel számolunk, akkor, ha például reggel 6-kor kelsz, érdemes este 9.45-kor lefeküdni, ha pedig 8-kor, akkor 23.45-kor feküdj le.

Dr. Jim Thorne alvásszakértő által vezetett brit kutatás szerint, a nőknek átlagban napi 21 perccel több alvásra van szükségük. Ez azért van, mert a nők gyakran csinálnak több dolgot egyszerre, ami nagyobb agyi igénybevételt jelent, emiatt az agyuknak több pihenésre van szüksége. Hatással lehetnek az alvásigényre az olyan, hormonális változásokkal járó állapotok is, mint a várandósság vagy a menopauza.

Az ideális alvási rutin kialakításához fontos, hogy mindig körülbelül ugyanabban az időpontban térj nyugovóra, ahhoz pedig, hogy az alvás valóban pihentető legyen, érdemes rendszeresen mozogni, mértékletesnek lenni az alkohollal (segíthet gyorsabban elaludni, de az alvásminőség nem lesz megfelelő) és a nikotinnal.

Forrás: HáziPatika

Wavita.hu a Walmark webáruháza
Hirdetés

Nézd meg ezt is

A jó alvás 11 pozitív élettani hatása

A megfelelő minőségű és mennyiségű alvás az egészséges életmód kulcsfontosságú része, ami segíti a szívet, a súly szabályozását, az elménk zavartalan működését és még hosszan sorolhatnánk. Cikkünkből kiderül, mi mindennel járulhat hozzá az egészségünkhöz a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás

Vélemény, hozzászólás?