Wavita egészség webáruház
Hirdetés
KONTAKTLENCSÉK a legnagyobb gyártóktól 30-60 százalék kedvezménnyel, akár ingyenes szállítással, azonnal saját raktárról, 30 napos visszavételi garanciával az eOptika.hu kontaktlencse webboltból. Vásároljon most!
Hirdetés

Mit (t)ehet az ifjúság az egészségéért?

A Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet valamint a Debreceni Egyetem alkotta konzorcium 2015. szeptember 18-án Debrecenben indította útjára a 40 állomásból álló egészségprevenciós programsorozatát.

Cél a lakosság és kiemelten a fiatalkorúak egészségtudatosságának és táplálkozási szokásainak javítása. A projekt a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében, közel 500 millió forint európai uniós támogatás segítségével valósul meg.

Hazánkban is jelentős problémát okoz a fiatalkorú lakosság rossz egészségügyi állapota, ami nem kis részben a rendszertelen, egészségtelen táplálkozásnak köszönhető.

A zsíros ételek, és magas cukortartalmú italok fogyasztása, a túlzott sóbevitel, a mozgásszegény életmód, mind-mind olyan tényezők, amelyek súlyos betegségek kialakulásához vezethetnek.

Éppen ezért tartják fontosnak a kezdeményezés szervezői a fogyasztói tudatosság növelését és az egészséges életmóddal, illetve az egészséges táplálkozással kapcsolatos információk terjesztését, ezáltal a lakosság és kiemelten a fiatalkorúak egészségtudatosságának és táplálkozási szokásainak javítását.

A program főként az óvódás és általános iskolás gyermekeket célozza meg, mivel az étkezési szokások már egészen fiatalon kialakulnak, ugyanakkor a kommunikációs programok keretében az oktatás-nevelés különböző szintjein érdekelt pedagógusok mellett a szülők megszólítása is jelentős hangsúlyt kap.

A programsorozat szeptember és október hónapban országszerte 35 különböző településen, 40 közoktatási intézményben zajlik majd. Szervezők játékos, vidám, interaktív programokkal kívánják felhívni a fiatalkorúak figyelmét az egészségtudatosabb életmódra, a napi 4-szeri étkezés megvalósítására, a túlzott só- és cukorfogyasztás visszaszorítására, az egészséges, változatos táplálkozásra, valamint a rendszeres testmozgásra.

Wavita.hu a Walmark webáruháza
Hirdetés

Nézd meg ezt is

Ezeket az ételeket iktasd ki a vacsoraterveidből

A tavaszi fáradtságon a vitaminokon túl a megfelelő mennyiségű pihenéssel is úrrá lehetünk. Gondoltad volna, hogy az utóbbiban gyakran az étkezésed akadályoz meg? Valószínűleg nem szorul magyarázatra, ha egy kiadós vacsora után, éjjel egy szakadékba hajtunk az autónkkal. Persze csak álmunkban. A zsíros és túl fűszeres ételek elkerülésével a rémálmaink is csökkenthetők. Ahogy a cukros nassokat is érdemes elkerülni, mert ezek sem segítik a jó alvást.

Vélemény, hozzászólás?