Wavita egészség webáruház
Hirdetés
KONTAKTLENCSÉK a legnagyobb gyártóktól 30-60 százalék kedvezménnyel, akár ingyenes szállítással, azonnal saját raktárról, 30 napos visszavételi garanciával az eOptika.hu kontaktlencse webboltból. Vásároljon most!
Hirdetés

Téli egészségmegőrzés evéssel

A téli időszak különösen megerőltető tud lenni a szervezetünk számára, ezért ilyenkor az immunerősítésnek fontos szerep jut. Ilyenkor kevesebb friss zöldséget, gyümölcsöt fogyasztunk, zsírosabb ételek kerülnek a tányérunkba, és az ünnepek körül az édességfogyasztásunk is megugrik. Az emésztőrendszer leterhelése pedig nem tesz jót a szervezet védekezőképességének sem. Ha tele a gyomrunk, fáradtabbak, levertebbek, „nehezebbek” vagyunk. Cikkünkben arra kapsz tanácsot, hogyan őrizheted meg az emésztőrendszered egyensúlyát, ezáltal erősítve az immunitásodat a betegségekkel szemben.

Rostban gazdagon

A rostban gazdag ételek segítik az emésztést, ezért jó, ha minden nap jut friss zöldség, gyümölcs a tányérra. Az alábbiakkal nem foghatunk mellé: cékla, alma, citrusfélék, káposzta, sárgarépa. Különösen jól tesszük, ha ezeket nyersen fogyasztjuk, így kimaxolva a vitamintartalmukat. A teljeskiörlésű pékáruk szintén jót tesznek, ahogyan az olajos magvak is mértékkel fogyasztva.

Probiotikummal az egynesúlyért

Bár a reklámokból is ez folyik, valóban igaz, hogy a bélflóra egyensúlyának alapját a probiotikumok adják. Ezekből is érdemes napi szinten fogyasztani. Reggelizzünk kefírt, natúr joghurtot.

Melegítsük fel magunkat az ételekkel

Zsíros fogások helyett, alkalmazzunk lassan felszívódó szénhidrátot, melegítő ételeket, mint amilyen a köles vagy a zab. Ráadásul az ezekből készült kásák nem terhelik az emésztőrendszerünket sem, és remek alakkímélők.

Ne állj le

A megfelelő tápanyagok mellett a mozgás is nagyon fontos az immunitásunk védelmében. Egy kellemes séta, egy rövid futás a friss levegőn nem csak az emésztést serkenti, de jobb kedvre is hangolja a testet és a lelket egyaránt.

Popcorn helyett ropogós gyümölcsök

Filmnézéshez, bevackoláshoz tegyük félre a bonbont, a popcornt, a chipset és szeleteljünk fel friss zöldséget, gyümölcsöt, iszogassunk borsmentateát, citromfűt vagy rooibost. Így valóban egészségesen töltődhetünk fel.

Forrás: Egészségtükör

Wavita.hu a Walmark webáruháza
Hirdetés

Nézd meg ezt is

Ezeket az ételeket iktasd ki a vacsoraterveidből

A tavaszi fáradtságon a vitaminokon túl a megfelelő mennyiségű pihenéssel is úrrá lehetünk. Gondoltad volna, hogy az utóbbiban gyakran az étkezésed akadályoz meg? Valószínűleg nem szorul magyarázatra, ha egy kiadós vacsora után, éjjel egy szakadékba hajtunk az autónkkal. Persze csak álmunkban. A zsíros és túl fűszeres ételek elkerülésével a rémálmaink is csökkenthetők. Ahogy a cukros nassokat is érdemes elkerülni, mert ezek sem segítik a jó alvást.

Vélemény, hozzászólás?